Mail icon ps9belchatow@op.pl tel icon 44 633 46 80 w.20
Znajdź grupę

Wirtualne przedszkole

Kochane Przedszkolaki!
Drodzy Rodzice!
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas. My postaramy się Wam pomóc, na ile możemy "uruchamiając" "Wirtualne Przedszkole".  Znajdziecie tu "Zadania specjalne", czyli propozycje   stron internetowych z zabawami  dla dzieci oraz materiałami do samodzielnego wydruku. Będą to różne pomysły na to, co możecie wspólnie robić w domu, by  wspierać rozwój  zdolności, umiejętności i kompetencji naszych milusińskich.
Oczywiście wszystkie nasze propozycje są dobrowolne i tylko dla chętnych. 
Mamy nadzieję, że będą dla Was jakąś pomocą.
 
Zabawy matematyczne
 
https://www.matzoo.pl/zerowka
 
 https://przedszkolankowo.pl/2016/12/21/figury-geometryczne-karty-pracy-zestaw-2/?fbclid=IwAR3TVn6Au4oz9EogIHFyu1fA1oECxr7ggRJ5iOrWOtPN7DKTIbGhAmQncog
 https://z-ksiazka-w-sercu.blogspot.com/2020/03/nauka-poprzez-zabawe-przykady-zabaw-z_18.html?fbclid=IwAR3jkJilBEnMMZ5ugnT_ZJgUUJzDC1pvtWH_FNBwsjN_A3vMZDV-AwxCPSc  
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
 
 
 
Zabawy słownikowo - językowe
 
http://dzieci.epapa.pl/wiersze/
 
 https://www.logopestka.pl/wychowanie-przedszkolne-online/?fbclid=IwAR2LBir-sRzul6gXNT7uXTsPD4j_vIVp2OwpY13vvTx489F4_iEl2rd57eo
Zabawy plastyczne
 
 https://mojedziecikreatywnie.pl/kategorie/zabawy-plastyczne/
https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/?fbclid=IwAR0g7Nw39tH7gGoXAipzFrWcjCjUHE2NLZlC0mEVuA6m3L2zQSaRb8thSZ8
http://dzieci.epapa.pl/jak-narysowac/
https://www.facebook.com/watch/?v=501302057435761
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/?fbclid=IwAR163sqpf14TdtEAC02mTyPyAPy9k1qgCzJlD3PbS-pfZUbaoqX-PpJU5HI
 
Karty pracy do druku
 
 https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/edukacja-domowa.html?fbclid=IwAR2rHIeoau8iz0bfwtiT1DiCbls182WM3ukdNcvsDOZWHdfn4r_rlrUMcds
 
 https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2017/09/puzzle-do-kserowania.pdf?fbclid=IwAR2E6RRXPdF-5V9oAIz2_fy8f1w_Hu6n1CZpzDOCy2i2Dwext4XRfnO29Tw
 
http://maluchwdomu.pl/pobieralnia
 
 http://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/index.html

https://www.logopestka.pl/wychowanie-przedszkolne-online-2/?fbclid=IwAR3kEbzF9RkbUTRjX7uNP131qomo6LGv-V7lrAVlj6t9w4_EOEeH0mQDWXo
https://eduzabawy.com/generatory/
https://przedszkolankowo.pl/2018/10/10/pory-roku-plansze-karty-pracy-emblematy-zakladki/?fbclid=IwAR0A94ofONQHWTSM7FuTwf9kO9gjzpWh6nV8swoBr0YUhXsDnBVSpP9QFRM
https://przedszkolankowo.pl/2018/05/06/rodzina-karty-pracy/?fbclid=IwAR2XLVaUAEBnNNfe-CrHK-ZMCtHcSet3nQTyAClOJnYRYs8NmY9FyO0HKNI
https://www.bajkidoczytania.pl/tygodniowy-kalendarz-pogody-do-wydrukowania?fbclid=IwAR0Oazbnrh0J3H66SpRUwk9QQL8-uEUAKzf_nrDLPjBMNplgzD6XkHNz4Mg
 https://przedszkolankowo.pl/2017/03/08/wiosenne-karty-pracy-zestaw-1/?fbclid=IwAR2-_DPldHisrlKZBcYOzexC8UedIsjQ_3IkSKCfZhB_bHPf8fJoWe2a0FM
https://przedszkolankowo.pl/2018/04/22/na-wiosennej-lace-karty-pracy/?fbclid=IwAR2bJ8ApSpDkdUSR0m1uPQTy1e0rdkS9_4c3ZGxtI5jGcMFYj0bczhI6fag
 
 
 
 
 
 
Pomysły na zabawy w domu
http://maluchwdomu.pl/dzialamy/eksperymenty-i-doswiadczenia
 
 https://parenting.pl/z-dzieckiem-w-domu-12-pomyslow-na-zabawy-bez-telewizora
https://www.mamawdomu.pl/2017/06/15-gier-typu-zrob-to-sam.html?fbclid=IwAR06zme9SrZ4NT0fS92O1yiuOcDRxGWDLo6JrMDJEuia7AFPfJ8dqUotsqs
 
 https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow/?fbclid=IwAR34EzYFoO4oltV87TkAx1xr62_RGnrW6yROl2UlXRNWRjk4M_oKil2P7rk
https://dziecisawazne.pl/10-prostych-eksperymentow-dla-przedszkolakow/?fbclid=IwAR23CyWiUULYeBex-mgHJpRTIuol96qRTgdHr2HU4kIB1E6eNHGexKthyVs 
 
 https://panimonia.pl/2020/03/16/pandemia-w-co-sie-bawic-w-domu/?fbclid=IwAR2NOC_jNrWZc55-nyHJCn_hXcpRjESvXIIBSLpMVw6jiRJ-n_Xm8MUguc0
https://www.logopestka.pl/wychowanie-przedszkolne-online-3/?fbclid=IwAR3s2EIkdcd-VF7V4lidaTWMzh2LsKS3727cO5HszucLREa1fkf3BC4tGl0
https://www.domowyprzedszkolak.pl/
 
 https://eduzabawy.com/
Bajki  i  filmy edukacyjne
 
 
Seria "Rodzina Treflików" - przykładowy odcinek: https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4
Seria "Domisie" - przykładowy odcinek: https://www.youtube.com/watch?v=Omptclo1-AM
Piosenki " Śpiewające brzdące" - przykładowa piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU
 
Tańce i zabawy ruchowe
 
 
ZABAWY RUCHOWE W DOMU

Czas spędzony wspólnie w domu to  idealny moment na zabawę, a jeśli znudzi już Was zabawa lalkami, samochodzikami czy klockami to trzeba ruszyć się z miejsca a wtedy najlepsze będą zabawy ruchowe, które z powodzeniem możemy przeprowadzić w mieszkaniu. Oto kilka propozycji:

 Przeprawa przez rzekę.
Dzieciaki uwielbiają się w to bawić  Uwaga na czas tej zabawy nasz pokój zamienia się w rwący potok, w który pływają groźne krokodyle. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Mogą to być  poduszki  jaśki lub inne kawałkami materiału bądź  gazety. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny poziom do przejścia w grze.

 Butelkowy slalom.
Slalom wydaje się prostą sprawą ale nie dla każdego taki jest. Rozstawcie butelki w jednym rzędzie i zaczynamy. Możemy pokonywać slalom w marszu, w biegu, podskakując, idąc tyłem. Jeśli to za proste dla Waszej pociechy to wprowadzamy utrudnienie – robimy to z zawiązanymi oczami!  Zacznijcie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

Tor przeszkód.
Kolejna propozycja zabawy, prosta a sprawiająca tyle radości. Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci no i oczywiście dla rodziców też.

Człowiek pająk.
Gwarantuję -  dzieciaki będą tą zabawą zachwycone! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 Poszukiwacze skarbu.
Chyba każde dziecko marzy o znalezieniu skarbu – ale to nie taka prosta sprawa, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować  mapę lub zapisać - narysować wskazówki  gdzie dziecko ma się udać, np. lodówka – musisz iść do kuchni, pralka - do łazienki itp. a tam zadania specjalne, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

 Balonowy tenis
Gra w piłkę to super zabawa, ale co zrobić kiedy nie możemy wyjść na dwór a w domu nie chcemy mieć powybijanych okien czy uszkodzonych sprzętów? Z pomocą przychodzi balon, który możemy kopać, podrzucać a nawet grać w tenisa. Zamiast rakietek użyjcie papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek! Powodzenia.

Rzucamy do celu
Banalna, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, zmięte w kulki gazety czy nawet zakrętki od butelek. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

 Skocz do mety
W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to aż ktoś przekroczy linię mety! Prawda, że proste? A jakie zajmujące!

Siedzenie w domu nie musi być nudne, to świetny czas na spędzenie czasu ze sobą, a jeśli dodamy do tego trochę ruchu to w zamian dostaniemy zdrowie bo jak wiadomo „Ruch to zdrowie” a więc do dzieła
https://kubus.pl/rusz-sie/?fbclid=IwAR2fw6QDi_6fBeYPWJQBlaAJEAuHOdcG0LxC840P0-VXFDA_NHh3HIs_YcM
https://www.youtube.com/watch?v=-_AEFmTzS6k&fbclid=IwAR3yZUHow44Bfe5KlooW6g3q6EP70uberL96xWJqKj9oiPvTxgdZH-ohOOA
https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o
Team4animation  https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4&list=PLH7nMpsMtXh7fqhaSxrZU2AUDE2KVBypI
Maloca Kids  https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
 
 
Emocje
 
 
https://emocjedziecka.pl/karty-pracy/?fbclid=IwAR1lSG9846HJEibc9GAI7IauHtDxBEgJWNcuRgs8C--SozxD1HUR9ugqkX8


Logopedia

 

Pani Kinga- logopeda - informuje, że istnieje możliwość zdalnego kontynuowania zajęć logopedycznych za pośrednictwem internetu.

Zainteresowanych rodziców prosi o kontakt poprzez FB lub messengera https://www.facebook.com/kinga.bedonska

 

 

Co tydzień w czasie kwarantanny są dostępne nowe zestawy ćwiczeń artykulacyjnych. Wszystkie pomysły dostępne są pod jednym linkiem przekierowującym do dysku google. Należy wejść w dysk i wyszukać plików oznaczonych wspólnymi nazwami np. zwierzaki (+rozwinięcie). Ponadto zapraszam na moją stronę na FB- oznaczoną jako Kinga Bedońska, gdzie udostępniam różne zadania do wspomagania rozwoju komunikacji i mowy.
Sposób na ładną mowę.
Gdy dziecko uczęszcza na zajęcia logopedyczne przychodzi taki czas, że podczas zajęć dziecko mówi poprawnie ćwiczoną głoskę a zamykając za sobą drzwi gabinetu mówi tak samo, jak przed terapią. Co zrobić?
Jest to moment, kiedy współpraca z rodzicami jest bardzo ważna. Oczywiście rodzic powinien wspomagać terapię na każdym etapie ale przy utrwalaniu głoski w mowie spontanicznej jest to element najważniejszy, bo to od rodziców zależy jak długo ten proces będzie trwał. Często jest tak, że rodzic ogranicza się do ustawicznego poprawiania i przypominania dziecku o ładnej wymowie. Czy to jest skuteczna metoda? Niekiedy tak.  Jednak czy fajnie jest być szeryfem, który tylko czyha na potknięcie własnego dziecka? Proponuję coś zupełnie innego. Zacznijmy się koncentrować na mocnych stronach dziecka wzmacniając jego wiarę we własne możliwości.
To co proponuję to system punktów i nagród.
Przed wprowadzeniem metody w życie należy z dzieckiem ustalić nowe zasady i objaśnić na czym one będą polegały. Mówimy dziecku, że gdy usłyszymy w ciągu dnia jak ładnie wypowiada słowa z ćwiczoną głoską dostanie punkt ( np. będzie mogło nakleić kropkę na  biedronce, wrzucić do słoika guzika/ kamyka itp.) a następnie gdy zbierze określoną liczbę punktów dostanie nagrodę. Na początek powinna być mniejsza liczba punktów wymienianych na nagrodę, aby dziecko dobrze poznało nowe zasady ( młodsze dzieci np. 5 punktów). Nagrody należy ustalić wspólnie z dzieckiem i nie powinny być to słodycze lub kupno nowej zabawki, proponuję nagrody w stylu wspólnego spędzenia czasu np. gra, pieczenie ciastek, spacer, zabawa ulubionymi zabawkami dziecka, czytanie, rysowanie, budowanie z klocków a gdy skończy się kwarantanna np. wyjście na basen. Nagrody powinny być wypisane na osobnych karteczkach, aby dziecko miało element zaskoczenia poprzez wyciągnięcie losu.
Opisze jak powinno to wyglądać.
Od momentu wprowadzenia nowych zasad przysłuchuj się wypowiedziom dziecka. Jeśli usłyszysz jak dziecko spontanicznie poprawnie wypowie słowo z ćwiczoną głoską zwróć na to uwagę chwaląc dziecko- o, jak ładnie wypowiedziałeś wyraz ….. w nagrodę dostajesz właśnie punkt, możesz przykleić biedronce kropkę.
Życzę powodzenia.
https://drive.google.com/drive/folders/19fhz75L3pF3rlTQtHEXa2EI4reClJJKO?usp=sharing
https://drive.google.com/drive/folders/19fhz75L3pF3rlTQtHEXa2EI4reClJJKO?usp=sharing
https://drive.google.com/drive/folders/19fhz75L3pF3rlTQtHEXa2EI4reClJJKO?usp=sharing
 
 
 
https://drive.google.com/open?id=19fhz75L3pF3rlTQtHEXa2EI4reClJJKO
https://drive.google.com/open?id=19fhz75L3pF3rlTQtHEXa2EI4reClJJKO
 

 http://zabawkilundi.pl/blog/cwiczenia-oddechowe-dla-dzieci/?fbclid=IwAR07wi70FkOXW5IAJfdJTAhUHlaO5VZk1xWW-7BDMM4XxBy20zrv1r45OZQ

http://www.krainadzwiekow.pl/pl/site/glowna

Porady dla Rodziców

https://www.wychowanieprzedszkolne.pl/kategoria/porady-dla-rodzicow/

https://dzieciakiwdomu.pl/

https://egodziecka.pl/

http://www.przedszkolak.pl/

 

 KÓŁKO SZACHOWE

W związku z zawieszeniem zajęć z szachów proponuję wszystkim zainteresowanym tym tematem
( nie tylko dzieciom uczęszczającym na zajęcia w przedszkolu) naukę i doskonalenie gry poprzez strony internetowe. Być może niektórym są już znajome.
Ciekawą stroną jest https://szachydzieciom.pl/,
gdzie po zalogowaniu możemy nauczyć się gry od podstaw. Do każdego zagadnienia są filmiki i zadania utrwalające. Osobiście bardzo lubię ta stronę.
A gdy już poczujemy się pewni swoich możliwości lub lubimy wyzwania i niespodzianki przejdźmy na stronę https://www.kurnik.pl/szachy/, gdzie będziemy mogli zagrać na żywo z innymi graczami.

Inną metodą nauki jest rozgrywanie partii mistrzów szachowych. Wystarczy do tego własna szachownica, partner do gry i zapis takiej partii. Aby móc ją odczytać poniżej przedstawiam stosowane oznaczenia
Król K
Hetman H
 Wieża W
Goniec G
Skoczek S
Pionek – brak oznaczenia literowego
Praktyczne zastosowanie zapisu (podano wzory ruchów, w pierwszej części zapis słowny, tuż za nim podana prawidłowa pełna notacja szachowa)
- pionek idzie z pola e2 na e4, stosujemy wówczas zapis: e2-e4
- skoczek idzie z g8 na f6, zapis: Sg8-f6
- goniec f1 bije piona c4, zapis: Gf1:c4 (przy biciu wstawiamy „:”)
- hetman d1 bije d4 z szachem, zapis: Hd1:d4+ (szacha oznaczamy „+”)
- wieża idzie z f1 na f8, z matem, zapis: Wf1-f8 # (mata oznaczamy „#”)
- roszada krótka, zapis: 0-0 (roszadę poznamy w kolejnych działach)
- roszada długa, zapis: 0-0-0
Oto pełny zapis fragmentu partii:

 
kolejność ruchu    BIAŁE    CZARNE      
1                        e2-e4    Sg8-f6      
2.                       Sb1-c3    d7-d6      
3                        d2-d4     Sb8-d7      
4                        Sg1-f3     e7-e5      
5                        d4:e5     Sd7:e5     
Maciej Sroczyński - Samouczek szachowy - http://www.szachmistrz. pl
W następnym poście przygotuję notację jakiejś przykładowej rozgrywki a tymczasem chciałabym dowiedzieć się, czy ktoś z Was gra w szachy? Proszę napiszcie lub przyślijcie zdjęcie, umieścimy je na stronie. ( na zdjęciach nie muszą być widoczne twarze jeśli sobie tego nie życzycie- ważna jest GRA )
Pozdrawiam i czekam na odzew Kinga Bedońska

 https://drive.google.com/drive/folders/1Io44zLDQq-ionpbM0x57DLXtaIwbi4jV?usp=sharing

https://drive.google.com/drive/folders/1Io44zLDQq-ionpbM0x57DLXtaIwbi4jV?usp=sharing

https://drive.google.com/open?id=1Io44zLDQq-ionpbM0x57DLXtaIwbi4jV

 

https://drive.google.com/open?id=1Io44zLDQq-ionpbM0x57DLXtaIwbi4jV

Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr9
w Bełchatowie
os. Dolnośląskie 204a
97-400 Bełchatów
tel/fax: +44 633 46 80

Kontakt

Dyrekcja

mgr Małgorzata Rupieta
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 9 w Bełchatowie
mgr Małgorzata Rupieta
mgr Mariola Stelmaszczyk
Wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 9 w Bełchatowie
mgr Mariola Stelmaszczyk
mgr Marzenna Wosik
Wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 9 w Bełchatowie
mgr Marzenna Wosik
mgr Danuta Kucharska
Wicedyrektor Przedszkola Samorządowego nr 9 w Bełchatowie
mgr Danuta Kucharska
Projektowanie stron internetowych Master-NET | Polityka prywatności | 107867 odwiedzin